„Możesz osiągnąć wszystko, pod warunkiem, że nie dbasz o to, na kogo spadną zaszczyty.” (S. Truman)
To hasło przyświecało warsztatom odbywającym się 26.11.2016r., z zakresu komunikacji. Odbiorcami szkolenia byli liderzy wolontariatu w Caritas.
Podczas szkolenia poruszone były kwestie związane z komunikacją werbalną i niewerbalną, komunikatami typu „ja”, jak również pytania otwarte i zamknięte. Poruszana była również kwestia komunikacji między pokoleniowej.
Ważnym elementem szkolenia był zakres, jak unikać błędów w komunikacji. Niby oczywiste, ale warto przytoczyć:
v Słyszysz to, co chcesz usłyszeć
v Skłonność do ignorowania informacji sprzecznych z naszymi poglądami
v Nastawienie do osoby, która się wypowiada
v Uleganie wpływowi grupy, z którą się identyfikujemy
v Niezgodność lub błędne interpretowanie komunikatów niewerbalnych
v Reakcje emocjonalne
v Ilość osób przekazujących informacje
v Osądzanie
v Decydowanie za innych