Wolontariat w praktyce: #dzień 6

Dzień VI 01.08 Sobota „75 rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego”

8.15 – Pobudka

8.30-8.45 – Gimnastyka

9.00 – Śniadanie

9.30-10.00 – Sprzątanie sal

10.05-10.20 – Sprawdzanie komisyjne porządku

10.20- 13.45 – Zajęcia w grupach:

  • uczestnictwo w inscenizacji 75 rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego
  • warsztaty taneczne- wyłonić ochotników do prowadzenia warsztatów:
  • Makarena
  • Belgijka
  • OSIOŁEK
  • ALE A GOO
  • „Taniec integracyjny z czapeczką”
    Gra muzyka. Dzieci ustawione są w kręgu. Prowadzący zakłada na głowę czapeczkę
    i tańcząc wykonuje jakieś charakterystyczne ruchy – pozostali naśladują go. W pewnym
    momencie przekazuje czapeczkę w lewą stronę. Teraz osoba posiadająca czapeczkę
    wymyśla jakiś ruch a wszyscy go naśladują. Zabawa trwa aż czapeczka wróci do
    prowadzącego.

13.45-…. Przygotowanie do obiadu

14.00- Obiad

14-15.10- Cisza poobiednia

15.10-17.45- Zajęcia w grupach: warsztaty taneczne- wyłonić ochotników do prowadzenia warsztatów:

Animator oświadcza dzieciom, że chce je zebrać w taneczną podróż dookoła świata. Kto chce z nim wyruszyć, ustawia się w pociągu jeden za drugim. Podróż do każdego kraju poprzedzona jest piosenką „Jedzie pociąg z daleka”. Nie będę wrzucać tu wszystkich linków do tańców, bo bez problemu znajdziecie je na youtube.

Taneczna podróż po Świecie – świetna zabawa w czasie szkolnych dyskotek, jednak wymaga wcześniejszego przygotowania. Zanim zaczniemy, wszyscy wsiadają do pociągu, ustawiając się za osobą prowadzącą w jednym, długim wężyku. Włączamy znany wszystkim utwór „Jedzie pociąg z daleka” i poruszamy się po całym terenie tak długo, aż utworzy się piękne koło. Gdy tak się stanie, zatrzymujemy muzykę i mówimy, że dojechaliśmy do pierwszego kraju, którym jest Rosja, a w Rosji tańczymy kalinkę. Zawsze jak gdzieś dojedziemy, osoba prowadząca wchodzi do środka i pokazuje jak wygląda taniec, żeby dzieci wiedziały co mają robić. Nigdy nie tańczymy całych piosenek, bo wszyscy mogą się za bardzo zmęczyć i znudzić zabawą. Tu musi się dziać. Po przetańczeniu kalinki, wsiadamy do pociągu i podążamy do kolejnego kraju, którym będzie Austria i zatańczymy walca wiedeńskiego. Dzieci dobierają się w dwójki i zaczynamy konkurs na najładniej tańczącą parę. Po Austrii pojedziemy do Francji i poćwiczymy kankana, następnie sambę zatańczymy w Brazylii, możemy udać się do Stanów i spróbować swoich sił w tańcu hip – hop a na koniec macarena, którą wszystkie dzieci znają. Podkręcając atmosferę, róbmy w każdym kraju rywalizację, np. dziewczyny kontra chłopcy, między klasami, dziećmi i nauczycielami.

Kraje które odwiedzamy podczas zabawy (kolejność przypadkowa):

  • Francja – kankan,
  • Chiny – tutaj spotykamy chińskie smoki!  Świetnie sprawdzi się tunel animacyjny, którym przykrywamy dzieci stojące jedne za drugim. Pierwszą osobą, może być animator, trzyma smoczą paszczę, którą trzeba wcześniej oczywiście wykonać, np. z kartonu, no i kolorowy smok wije się po sali w rytm muzyki,
  • Grecja – zorba,
  • Rosja – kazaczok,
  • Argentyna – tango (taniec w parach),
  • USA – country i twist,
  • Rio de Janeiro – samba,
  • Egipt – taniec brzucha,
  • Irlandia – taniec irlandzki,
  • Polska (zawsze na końcu) – polonez.

Zabawa nie może trwać więcej niż 15 minut, bo jest bardzo energiczna. W przeciwnym razie przy powrocie do Polski dzieci już zapewne będą padać z nóg. Najlepiej niech odwiedziny w każdym kraju trwają max 3 minuty. Nie musicie też przecież odwiedzić wszystkich krajów z listy. Udanej podróży! :)17.45 – Przygotowanie do kolacji

18.00- Kolacja/ OGNISKO

18.30-21.00 Pogodny wieczór: dyskoteka i pokaz tego co dzieci nauczyły się z tańców przez cały dzień

  • Hawajskie limbo – potrzebujemy tyczkę lub makaron do ćwiczeń na basenie. Uczestnicy zabawy w rytm muzyki (najlepiej hawajskiej), przechodzą pod tyczką wyginając się do tyłu (głowa skierowana w stronę sufitu). Następnie zwiększamy poziom trudności, czyli obniżamy tyczkę coraz niżej.
  • Tańce wygibańce – do zabawy potrzebujemy kółek hula-hop. Po jednym na każde 10 osób. Wszyscy uczestnicy stoją w kole trzymając się za ręce. W miejscu złączenia rąk znajduje się hula-hop, czyli ręce łączą się przez jego środek. Zadaniem uczestników jest przejść przez koło, tak aby przeszło ono do następnej osoby. Uczestnicy zabawy nie mogą puścić rąk kolegi/koleżanki z boku. Kiedy muzyka się zatrzyma te osoby, które znajdują się w hula-hop wchodzą do środka kręgu i wspólnie tańczą.
  • Tańce połamańce – dzieci stoją na gazetach (można podzielić je na grupy góra 3 osobowe) i tańczą w rytm muzyki. Kiedy muzyka się zatrzyma, animator podaje jakie części ciała mają pozostać na gazecie, co musi dostosować oczywiście do ilości dzieci w podzielonych grupach, np. jeden nos, jedno ucho, kolano; dwie pięty, dwa łokcie, dwa kciuki itp.
  • Figury lodowe – dzieci tańczą w rytm muzyki, kiedy się zatrzymuje, wszystkie dzieci zamieniają się w lodową rzeźbę, czyli stają nieruchomo. Mogą dodatkowo coś przedstawiać w zależności od inwencji animatora, który narzuca im temat typu „zoo”, „super bohaterzy”, „lotnisko” itp.
  • Worek przebieranek – dzieci stoją w kole i w rytm muzyki podają sobie worek z rąk do rąk. Kiedy muzyka się zatrzyma, osoba, która trzyma worek, musi z niego wylosować jedną rzecz i założyć ją na siebie. Polecam, żeby do worka wpakować dużo śmiesznych peruk, masek, kapeluszy, wtedy frajda jest większa 🙂 Wybrane dziecko tańczy w nowym stroju, reszta dzieci klaszcze, a następnie odkładamy na bok wylosowaną z worka rzecz i zabawa trwa dalej.
  • Gorące krzesła – zabawę zna chyba każdy. Ustawiamy na środku sali krzesła (liczba krzeseł to liczba dzieci minus jeden), na których dzieci muszą usiąść kiedy muzyka się zatrzyma. Dziecko pozostające bez krzesełka siada sobie z boku. Zabawa musi przebiec żwawo, żeby dzieci, które odpadły się nie nudziły.
  • Tańce na gazetach – można pojedynczo lub w parach, dzieci tańczą na gazecie, a kiedy muzyka się zatrzymuje to składają ją na pół. Trzeba tańczyć tak, żeby z gazety nie spaść, a zadanie jest coraz trudniejsze, gdyż z każdą kolejną rundą zmniejsza się powierzchnia do tańca.

 

21.00- 21.15 Gimnastyka

21.15-…. Telefon do mamy i taty / Przygotowanie do ciszy nocnej

22.00- 6.30 Cisza nocna

Dodatkowo relację będzie można podglądać na stronach na FB:

1.  ART DLA MŁODYCH https://www.facebook.com/pages/ART-dla-M%C5%82odych/368226956610523

2.  FUNDACJA A.R.T. https://www.facebook.com/fundacja.art

3. MAMA NA OBCASACH https://www.facebook.com/mamanaobcasach

4. FESTIWAL RODZINY https://www.facebook.com/festiwalrodziny

20150801_153842 20150801_153848 20150801_153942 20150801_153943 20150801_155131 20150801_155139 20150801_155140 20150801_155149 20150801_155259 20150801_155308 20150801_155418 20150801_155427 20150801_155442 20150801_155737 20150801_155817 20150801_155831

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *