Nie czekaj. Sprawdź! Ruszyła ogólnopolska akcja informacyjna poświęcona ryzykownemu piciu kobiet

Fundacja FIRST, realizująca kampanię Alcosfery. Picie w biznesklasie, właśnie startuje z jej kolejną odsłoną – ogólnopolską medialną akcją (informacyjno-edukacyjną) pod patronatem Telewizji Publicznej oraz Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Pierwszy etap projektu – idea

Ta cześć kampanii zwraca uwagę na kobiety, w tym także te z grupy tzw. HFA (z ang. High-Functioning Alcoholic), czyli wysokofunkcjonujące alkoholiczki. Problem ryzykownego picia i uzależnienia coraz częściej dotyka kobiet wykształconych, aktywnych zawodowo, odnoszących sukcesy, mimo że z pozoru często nic na to nie wskazuje. Ich sytuacja jest szczególnie trudna, gdyż ujawniając chorobę i podejmując leczenie w naszym wzorcu kulturowo-społecznym, mają znacznie mniejsze wsparcie otoczenia niż mężczyźni.

Pierwszy etap projektu – przykładowe działania

  • platforma komunikacyjna www.alcosfery.org
  • fanpage na facebooku (zapraszamy do dołączenia do społeczności wspierającej Alcosfery na www.facebook.com/AlcoSferyPicieWBiznesklasie)
  • publikacja listów kobiet o alkoholu w ich życiu
  • zakładka Nie czekaj. Sprawdź na stronie internetowej (na bieżąco aktualizowane informacje dotyczące form pomocy osobom uzależnionym)
  • emisja spotów telewizyjnych
  • warsztaty dla osób profesjonalnie świadczących pomoc psychologiczną (wskazówki dot. diagnostyki)

Alcosfery. Picie w biznesklasie – idea całego projektu uruchomionego 17 października

Kampania stawia sobie za zadanie odkłamanie stereotypowego obrazu alkoholika. Picie tych wysokofunkcjonujących jest bowiem bagatelizowane ze względu na pozorny brak konsekwencji. Tymczasem alkohol w każdej grupie (również HFA) przynosi dotkliwe konsekwencje (w sferach emocjonalnej, społecznej czy rodzinnej).Cele akcji to: zwrócenie uwagi na specyfikę tzw. HFA,zmiana sposobu myślenia (edukacja, informacja) o osobach uzależnionych, podejmujących leczenie oraz zachęcenie osób w grupie ryzyka do skorzystania z profesjonalnej pomocy.

Pierwszy etap kampanii wspiera również specjalne wydanie doskonale odebranej już w pierwszych tygodniach książki Caroline Knapp Picie. Opowieść o miłości.

Kupiłam książkę wczoraj i właśnie kończę… Wstrząsająca, zaskakująca, boleśnie prawdziwa. A kiedy pytałam o nią w Empiku, Pani zajęło 15 minut nerwowe bieganie i poszukiwanie jej między magazynem a półkami w sklepie. – Katarzyna Gawrońska, dziennikarka TVN

Przeczytałam. Jestem poruszona. To „Opowieść o miłości” do siebie albo o braku miłości… Bardzo mocna, szczera, odważna. Bardzo polecam, ku przestrodze…. Czy w naszej kochanej Polsce ktoś zacznie tak mówić o tym szczerze???? W Empiku każdym, w którym byłam książka była „na widoku”. Gratuluję i trzymam kciuki!!!!!!!!!!! – Marta Kuligowska, dziennikarka TVN24

„Picie. Opowieść o miłości” to książka porywająca, wstrząsająca, straszna a zarazem piękna. Nie tylko dla tych, którzy mają problem z alkoholem, znają problem bądź z problemem się spotkali. To obowiązkowa lektura dla tych, których ciekawi człowiek, którzy mają potrzebę żyć świadomie. Po przeczytaniu już nic nie jest takie same. – Agnieszka Barańska, dziennikarka

Dodatkowe Informacje:

Piotr Wrona
Koordynator projektu
48 607 670 661
alcosfery@fundacja-first.com

Katarzyna Łukawska
Koordynator projektu
48 500 520 248
k.lukawska@tfc.com.pl

www.alcosfery.org

www.fundacja-first.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zamknij
tiktok
x