S.P.U.S. – Sztuka profesjonalnej prezentacji dla Przedstawicieli NGO

Szkoła Praktycznych Umiejętności Społecznych zaprasza na szkolenie Sztuka profesjonalnej prezentacji dla Przedstawicieli NGO

Warszawa 23.09.2013r.,

Celem głównym szkolenia jest praktyczne ćwiczenie umiejętności autoprezentacji i wystąpień przed szerszą publicznością niezbędnych do profesjonalnego reprezentowania organizacji pozarządowych w trakcie przemówień, prelekcji, warsztatów itp.

Cele szczegółowe szkolenia:

  • poznanie metod i technik podnoszących atrakcyjność wystąpień publicznych
  • poznanie założenia teorii związku między nadawcą i przekazem
  • nauka formułowania celów i dobierania środków przekazu w zależności od słuchaczy, miejsca i celu
  • poznanie efektów i skutków w zakresie oceny wiarygodności prezentera
  • nauka budowania prezentacji z wykorzystaniem wiedzy z zakresu funkcjonowania ludzkiego mózgu
  • nabycie wiedzy dotyczącej struktury dobrej prezentacji
  • opanowanie umiejętności technicznych w zakresie prowadzenia prezentacji
  • nabycie umiejętności prowadzenia prezentacji w różnych warunkach
  • dostarczenie wiedzy na temat zarządzania przestrzenią w trakcie wystąpień publicznych
  • przygotowanie i ocena własnej prezentacji

Podstawową techniką pracy w trakcie szkolenia jest kamera wraz z informacją zwrotną po odtworzeniu nagrania. Dodatkowo wśród technik aktywizujących uczestników pojawią się m.in.

  • dyskusje
  • ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • kwestionariusze i testy zachowań
  • odgrywanie scenek/ról
  • burze mózgów

Korzyści:

  • trening, trening i jeszcze raz trening J
  • nauczysz się wykorzystywać potęgę pierwszego wrażenia i przedstawiać siebie w korzystnym świetle;
  • poznasz metody budowania błyskotliwych prezentacji;
  • usłyszysz profesjonalną informację zwrotną;
  • dowiesz się jak skomponować dobry plan wystąpienia;
  • przetrenujesz sposoby przykuwania uwagi „twardych” słuchaczy;
  • dowiesz się jak gładko przejść przez trudne tematy;
  • nauczysz się modelu pracy z mediami;
  • usłyszysz jak mówić językiem korzyści;
  • zwiększysz skuteczności własnych prezentacji,
  • poznasz metody pozyskiwania uwagi słuchaczy
  • trening, trening i jeszcze raz trening J

Program szkolenia

Wiedza o sobie

  • mój styl komunikacji
  • mocne strony i obszary do poprawy w moim stylu komunikacji
  • komunikacja werbalna a mój styl interpersonalny
  • komunikacja niewerbalna a styl społeczny

Budowanie interakcji ze słuchaczami

  • pierwsze wrażenie
  • rola ubioru
  • zarządzanie salą i przestrzenią
  • jak zaczynać i jak kończyć by pozostać zapamiętanym
  • głos jako narzędzie – modulacja
  • aktywizowanie słuchaczy – rola zadawania pytań w trakcie wystąpienia
  • odpowiadanie na trudne pytania
  • trudni słuchacze – jak sobie radzić – pytania odwrócone

Prawidłowa Praca z PowerPoint

  • reguła 5×5 (ile tekstu na slajdzie)
  • „slajdodokumenty” – co robił twój profesor na wykładzie a co powinien zrobić w zamian
  • kompozycja slajdów: czytelność, prostota i wsparcie dla mówcy   
  • magiczne klawisze o których nawet mało który profesjonalista wie

Kontakty z mediami jako element budowania wizerunku

  • dziennikarz to tez człowiek
  • formy spotkań z dziennikarzami
  • charakterystyka różnych typów dziennikarzy
  • praktyczne wskazówki dotyczące zachowania się w czasie np. wywiadu
  • różnice między wypowiedzią, wywiadem a dyskusją
  • przejmowanie kontroli nad wywiadem
  • rola ubioru
  • jak się odnaleźć w świetle reflektorów
  • zestaw wskazówek od profesjonalistów

Trening z kamerą (nagranie, analiza, korekta)

  • przygotowanie krótkiej autoprezentacji
  • prezentacja i nagranie
  • odtworzenie i informacja zwrotna
  • autoanaliza – słabe i silne strony, plan działania na przyszłość

Eksperci Szkolenia:

Radosław WajlerRadosław Wajler – Magister ekonomii w zakresie finansów i bankowości, konsultant, trener i business coach. Specjalizuje się w zakresie projektowania szkoleń według podejścia procesowego; posiada bogate doświadczenia w przygotowaniu i prowadzeniu warsztatów treningowych; stosuje efektywne rozwiązania budowania metodyki i prowadzenie zajęć; dba o zapewnienie wysokiej merytorycznej jakości szkoleń i prac doradczych. Opracowuje dynamiczne moduły szkoleniowe; bierze udział w opracowaniu narzędzi i prowadzeniu audytów personalnych, a w tym opracowanie i weryfikację narzędzi badania kompetencji z punktu widzenia biznesu; posiada doświadczenie w kierowaniu organizacjami pozarządowymi oraz budowaniu struktur organizacyjnych i personalnych firm. Wykładowca Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego na podyplomowych studiach zarządzania zasobami ludzkimi oraz na wydziale psychologii.

Mariusz GzylMariusz Gzyl – dziennikarz prasowy, radiowy i telewizyjny, specjalizujący się w tematyce gospodarczej i społecznej. W swojej karierze był m.in. rzecznikiem prasowym i szefem PR największej wówczas polskiej firmy – Centrali Produktów Naftowych CPN SA. Od dwóch dekad związany z Polskim Radiem, w którym stworzył wiele autorskich programów, prowadził m.in. magazyn Cztery Pory Roku, a od kilku lat jego głos znają stali słuchacze Jedynki za sprawą Radia Kierowców. O wpływie gospodarki na portfele portfele Polaków pisał przez parę lat jako dziennikarz Działu Ekonomicznego w dzienniku Rzeczpospolita, a zawiłości mechanizmów rynkowych tłumaczył m.in. w autorskim programie tv „Finanse-Niuanse”. Przez ponad cztery lata był gospodarzem studia i prowadzącym „Studio Biznes” polsatowskiej TV Biznes, w której regularnie „przesłuchiwał” najważniejsze osoby w kraju odpowiedzialne za ekonomię i gospodarkę. W tzw. międzyczasie przygotował i prowadził na antenie TV Biznes kilka magazynów. Od września ubiegłego roku jest autorem i prowadzącym jedyny na antenie TVP magazyn poświęcony problematyce ekonomiczno-gospodarczej „Tygodnik gospodarczy” adresowany do odbiorców w Polsce i za granicą. O znaczeniu i dobrej marce tej audycji niech świadczy m.in. fakt, że to właśnie na antenie „Tygodnika” A. Miedwiediew w ekskluzywnym wywiadzie obwieścił jako pierwszy, że Gazprom obniża ceny gazu dla Polski. Swoją wiedzę i doświadczenie przekazuje innym biorąc udział w szkoleniach medialnych dla kadry menedżerskiej, podczas których m.in. uczy wypowiedzi i zachowania przed kamerą oraz w radiowym studiu, doradza jak najlepiej sprzedać swój wizerunek w mediach i jasno się komunikować.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zamknij