Szkoła Praktycznych Umiejętności Społecznych zaprasza na szkolenie Sztuka profesjonalnej prezentacji dla Przedstawicieli NGO
Warszawa 23.09.2013r.,
Celem głównym szkolenia jest praktyczne ćwiczenie umiejętności autoprezentacji i wystąpień przed szerszą publicznością niezbędnych do profesjonalnego reprezentowania organizacji pozarządowych w trakcie przemówień, prelekcji, warsztatów itp.
Cele szczegółowe szkolenia:
- poznanie metod i technik podnoszących atrakcyjność wystąpień publicznych
- poznanie założenia teorii związku między nadawcą i przekazem
- nauka formułowania celów i dobierania środków przekazu w zależności od słuchaczy, miejsca i celu
- poznanie efektów i skutków w zakresie oceny wiarygodności prezentera
- nauka budowania prezentacji z wykorzystaniem wiedzy z zakresu funkcjonowania ludzkiego mózgu
- nabycie wiedzy dotyczącej struktury dobrej prezentacji
- opanowanie umiejętności technicznych w zakresie prowadzenia prezentacji
- nabycie umiejętności prowadzenia prezentacji w różnych warunkach
- dostarczenie wiedzy na temat zarządzania przestrzenią w trakcie wystąpień publicznych
- przygotowanie i ocena własnej prezentacji
Podstawową techniką pracy w trakcie szkolenia jest kamera wraz z informacją zwrotną po odtworzeniu nagrania. Dodatkowo wśród technik aktywizujących uczestników pojawią się m.in.
- dyskusje
- ćwiczenia indywidualne i grupowe
- kwestionariusze i testy zachowań
- odgrywanie scenek/ról
- burze mózgów
Korzyści:
- trening, trening i jeszcze raz trening J
- nauczysz się wykorzystywać potęgę pierwszego wrażenia i przedstawiać siebie w korzystnym świetle;
- poznasz metody budowania błyskotliwych prezentacji;
- usłyszysz profesjonalną informację zwrotną;
- dowiesz się jak skomponować dobry plan wystąpienia;
- przetrenujesz sposoby przykuwania uwagi „twardych” słuchaczy;
- dowiesz się jak gładko przejść przez trudne tematy;
- nauczysz się modelu pracy z mediami;
- usłyszysz jak mówić językiem korzyści;
- zwiększysz skuteczności własnych prezentacji,
- poznasz metody pozyskiwania uwagi słuchaczy
- trening, trening i jeszcze raz trening J
Program szkolenia
Wiedza o sobie
- mój styl komunikacji
- mocne strony i obszary do poprawy w moim stylu komunikacji
- komunikacja werbalna a mój styl interpersonalny
- komunikacja niewerbalna a styl społeczny
Budowanie interakcji ze słuchaczami
- pierwsze wrażenie
- rola ubioru
- zarządzanie salą i przestrzenią
- jak zaczynać i jak kończyć by pozostać zapamiętanym
- głos jako narzędzie – modulacja
- aktywizowanie słuchaczy – rola zadawania pytań w trakcie wystąpienia
- odpowiadanie na trudne pytania
- trudni słuchacze – jak sobie radzić – pytania odwrócone
Prawidłowa Praca z PowerPoint
- reguła 5×5 (ile tekstu na slajdzie)
- „slajdodokumenty” – co robił twój profesor na wykładzie a co powinien zrobić w zamian
- kompozycja slajdów: czytelność, prostota i wsparcie dla mówcy
- magiczne klawisze o których nawet mało który profesjonalista wie
Kontakty z mediami jako element budowania wizerunku
- dziennikarz to tez człowiek
- formy spotkań z dziennikarzami
- charakterystyka różnych typów dziennikarzy
- praktyczne wskazówki dotyczące zachowania się w czasie np. wywiadu
- różnice między wypowiedzią, wywiadem a dyskusją
- przejmowanie kontroli nad wywiadem
- rola ubioru
- jak się odnaleźć w świetle reflektorów
- zestaw wskazówek od profesjonalistów
Trening z kamerą (nagranie, analiza, korekta)
- przygotowanie krótkiej autoprezentacji
- prezentacja i nagranie
- odtworzenie i informacja zwrotna
- autoanaliza – słabe i silne strony, plan działania na przyszłość
Eksperci Szkolenia:
Radosław Wajler – Magister ekonomii w zakresie finansów i bankowości, konsultant, trener i business coach. Specjalizuje się w zakresie projektowania szkoleń według podejścia procesowego; posiada bogate doświadczenia w przygotowaniu i prowadzeniu warsztatów treningowych; stosuje efektywne rozwiązania budowania metodyki i prowadzenie zajęć; dba o zapewnienie wysokiej merytorycznej jakości szkoleń i prac doradczych. Opracowuje dynamiczne moduły szkoleniowe; bierze udział w opracowaniu narzędzi i prowadzeniu audytów personalnych, a w tym opracowanie i weryfikację narzędzi badania kompetencji z punktu widzenia biznesu; posiada doświadczenie w kierowaniu organizacjami pozarządowymi oraz budowaniu struktur organizacyjnych i personalnych firm. Wykładowca Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego na podyplomowych studiach zarządzania zasobami ludzkimi oraz na wydziale psychologii.
Mariusz Gzyl – dziennikarz prasowy, radiowy i telewizyjny, specjalizujący się w tematyce gospodarczej i społecznej. W swojej karierze był m.in. rzecznikiem prasowym i szefem PR największej wówczas polskiej firmy – Centrali Produktów Naftowych CPN SA. Od dwóch dekad związany z Polskim Radiem, w którym stworzył wiele autorskich programów, prowadził m.in. magazyn Cztery Pory Roku, a od kilku lat jego głos znają stali słuchacze Jedynki za sprawą Radia Kierowców. O wpływie gospodarki na portfele portfele Polaków pisał przez parę lat jako dziennikarz Działu Ekonomicznego w dzienniku Rzeczpospolita, a zawiłości mechanizmów rynkowych tłumaczył m.in. w autorskim programie tv „Finanse-Niuanse”. Przez ponad cztery lata był gospodarzem studia i prowadzącym „Studio Biznes” polsatowskiej TV Biznes, w której regularnie „przesłuchiwał” najważniejsze osoby w kraju odpowiedzialne za ekonomię i gospodarkę. W tzw. międzyczasie przygotował i prowadził na antenie TV Biznes kilka magazynów. Od września ubiegłego roku jest autorem i prowadzącym jedyny na antenie TVP magazyn poświęcony problematyce ekonomiczno-gospodarczej „Tygodnik gospodarczy” adresowany do odbiorców w Polsce i za granicą. O znaczeniu i dobrej marce tej audycji niech świadczy m.in. fakt, że to właśnie na antenie „Tygodnika” A. Miedwiediew w ekskluzywnym wywiadzie obwieścił jako pierwszy, że Gazprom obniża ceny gazu dla Polski. Swoją wiedzę i doświadczenie przekazuje innym biorąc udział w szkoleniach medialnych dla kadry menedżerskiej, podczas których m.in. uczy wypowiedzi i zachowania przed kamerą oraz w radiowym studiu, doradza jak najlepiej sprzedać swój wizerunek w mediach i jasno się komunikować.